Uniunea Europeană de Radio şi Televiziune acuză imixtiuni politice în televiziunea publică cehă

3 săptămâni in urmă 14

Uniunea Europeană de Radio şi Televiziune (European Broadcasting Union - EBU), o alianţă a grupurilor mass-media publice europene, a atenţionat vineri asupra unei presiuni politice tot mai mari exercitate asupra televiziunii publice cehe, Česká televize (CT), înaintea alegerilor parlamentare, relatează vineri agenţia Reuters. După ce în ultima vreme atenţia a fost îndreptată către problema independenţei presei în ţări vecine ei, precum Ungaria şi Polonia, acum Republica Cehă este şi ea criticată ca urmare a unei lupte pentru numirea membrilor consiliului de administraţie al CT, îngrijorarea fiind că aceştia vor fi prea aliniaţi din punct de vedere politic. Acest post are emisiuni de investigaţii jurnalistice şi acoperă subiecte care adesea nu sunt pe placul celor aflaţi la putere. Postul a fost adesea criticat de preşedintele Milos Zeman, un aliat politic al premierului Andrej Babis, precum şi de partidul de extremă dreapta SPD. Consiliul de administraţie al televiziunii nu poate controla conţinutul editorial, în schimb îl poate demite pe directorul postului, Petr Dvorak, şi să numească un director mai deschis unor schimbări manageriale, care conform criticilor ar putea afecta politica editorială a unuia dintre cele mai apreciate grupuri media din ţară. Prin urmare, Uniunea Europeană de Radio şi Televiziune ''urmăreşte îndeaproape riscurile serioase la adresa pluralismului media'', menţionează această alianţă într-o declaraţie. ''Solicităm parlamentului ceh să asigure independenţa postului, astfel încât acesta să rămână un model pentru mass-media publice în Republica Cehă şi, mai larg, în Europa'', adaugă EBU. Premierul Babis, un miliardar care deţine de asemenea active în mass-media, inclusiv două dintre principalele ziare cehe, se află în dificultate în perspectiva alegerilor parlamentare din octombrie. În contextul în care ţara sa a fost lovită puternic de pandemia COVID-19 şi populaţia este tot mai nemulţumită de restricţiile prelungite, partidul său ANO a căzut al doilea în sondaje pentru prima dată după anul 2014. În urma schimbărilor efectuate anul trecut în consiliului de administraţie al televiziunii, directorul acesteia s-a confruntat deja cu presiuni, unii membri ai consiliului punând la îndoială imparţialitatea relatărilor postului. Institutul Internaţional de Presă (International Press Institute) a emis la rândul său o declaraţie pe 1 aprilie, în care îşi exprimă îngrijorarea asupra faptului că încercările de a ''aranja consiliul'' de administraţie sunt menite să erodeze independenţa postului CT. AGERPRES/(AS - autor: Sorin Popescu, editor: Mihaela Toth, editor online: Gabriela Badea)   Sursa foto: European Broadcasting Union - EBU / Facebook.ro 
Citeşte Articolul Întreg pe Sursă