Procesul de corupție a lui Netanyahu. Fostul șef al unui portal de știri afirmă că premierul și familia sa au cerut știri pozitive: Ajunseserăm în situația de a ni se interzice să mai publicăm comentariile oamenilor

1 lună in urmă 8

Faza prezentării probelor în procesul de corupție intentat lui Netanyahu a început cu mărturia șefului unui portal de știri, potrivit căruia premierul s-ar fi folosit de funcția sa ca ministru al comunicațiilor ca să ofere regulat niște beneficii în schimbul unor știri favorabile, transmite Ha’aretz, citată de Rador.

După o serie de amânări, luni, a început faza prezentării probelor în procesul premierului Benjamin Netanyahu, care este acuzat de fraudă, mită și depășire a atribuțiilor.

În deschiderea procesului de la Tribunalul Districtual din Ierusalim, procurorul Liat Ben-Ari a rostit mult-așteptata declarație inaugurală, care a fost urmată de mărturia lui Ilan Yeshua, fost director al portalului Walla News, totodată martor-cheie în primul dintre dosarele ce vor fi audiate.

În calitate de prim martor, Yeshua a depus o mărturie legată de acuzația potrivit căreia portalul Walla ar fi transmis știri favorabile lui Netanyahu la cererea proprietarului acestui portal, Shaul Elovitch.

Acesta din urmă, acționar principal al companiei Bezeq, un gigant al telecomunicațiilor, este acuzat că l-ar fi mituit pe premier și că, potrivit acuzațiilor împotriva lui Netanyahu și Elovitch, el ar fi făcut acest lucru în schimbul unor beneficii administrative, pe care premierul le-ar fi oferit companiei Bezeq pe vremea când era ministru al comunicațiilor.

La cererea procurorului Yehudit Tirosh, Ilan Yeshua a oferit o listă cu persoanele implicate în difuzarea știrilor favorabile transmise de portalul Walla News. “Primul și cel mai important a fost Nir Hefetz. El trasmitea de obicei cererile prin Whatsapp, pentru preluarea lor. Shaul îmi cerea să fac ce îmi spunea Nir Hefetz“.

Yeshua a subliniat că “oricărei surse de știri i se cer mereu informații despre conținut“, dar a precizat că acest lucru a depășit orice limită “atât în privința numărului, cât și în privința naturii cererilor”. El a spus că numărul și desimea unor astfel de cereri făcute de alți politicieni în ultimii zece ani tot nu echivala cu numărul cererilor venite din partea familiei lui Netanyahu.

“Nu există nicio îndoială că acest nivel îl depășea pe cel normal”, a spus el. “În general, se prea poate ca un politician să ceară o corectare, dar nu ar trimite un articol gata redactat. Ajunseserăm în situația de a ni se interzice să mai publicăm comentariile oamenilor“.

În acel moment al mărturiei, Iris Elovich, soția lui Shaul Elovitch, totodată coproprietară a portalului Walla News, a exclamat: “Cât de mult mai poți să minți?”/…/

În decursul mărturiei sale, Ilan Yeshua, fost director al portalului Walla, a declarat că amestecul în conținutul știrilor transmise a început spre sfârșitul anului 2012 și că “toate cererile au venit din partea premierului și a familiei sale”.

Yeshua a mai spus că, pe vremea când era director, Walla era cel mai accesat portal de știri. El a adăugat că cifrele (de afaceri) au fost prezentate unui apropiat al premierului Benjamin Netanyahu, miliardarul australian James Packer, în momentul când acesta s-a arătat interesat să cumpere portalul.

Sursa: Ha’aretz/ Rador/ Traducerea: Alexandru Danga

Citeşte Articolul Întreg pe Sursă