Germania a suspendat difuzarea postului rus de știri Russia Today. Moscova amenință cu represalii

3 săptămâni in urmă 16

Germania a suspendat difuzarea prin satelit a postului rus de ştiri Russia Today în limba germană RT DE, care nu deţine o licenţă validă, şi a iritat Rusia, care a ameninţat cu represalii, relatează AFP.

La 15 zile de la instalarea la putere a Guvernului lui Olaf Scholz, contencioasele între Rusia şi Germania se acumulează - între altele expluzări reciproce de diplomaţi în legătură cu un asasinat judecat la Berlin, avertismente lansate de Vladimir Putin cu privire la situaţia din Ucraina, o fermitate germană pe frontul gazoductului controversat Nord Stream 2.

Autoritatea presei din Berlin-Brandenburg (Mabb) a obţinut miercuri oprirea difuzării prin satelit a RT în germană, după ce a protestat pe lângă operatorul european de satelit Eutelsat.

”Nicio autorizaţie de rediodifuzune nu a fost cerută la şi nici acordată de către Mabb” acestui program, a justificat autoritatea germană de reglementare.

RT DE a replicat că acest blocaj este ”ilegal” şi rezultatul presiunilor politice exercitate de către Berlin.

Postul are sediul la Moscova şi dispune de o licenţă sârbă de transmisie prin cablu şi satelit, ceea ce, consideră RT, îi permite să fie difuzată în Germania, conform dreptului european.

Autoritatea germană de reglementare consideră însă că licenţa sârbă este insuficientă, deoarece RT DE ”este în germană şi ţinteşte piaţa germană”.

Eutelsat a confrmat AFP că a întrerupt miercuri difuzarea prin satelit a postului rus.

Autoritatea ”germană de reglementare a presei a informat Eutelsat că postul RT DE difuzează pe doi dintre sateliţii noştri printr-un distruibutor terţ şi nu deţine o licenţă validă pentru această difuzare”, precizează operatorul.

Canalul RT - considerat un instrument de propagandă a Kremlinului pe plan internaţional - şi-a început difuzarea în limba germană la 16 decembrie.

în aceeaşi zi, YouTube a suspendat contul german al Russia Today, din cauza încălcării condiţiilor de utilizare, stabilind că instituţia media ocolea astfel o interdicţie impusă cu câteva luni mai devreme de către platformă.

YouTube, proprietatea Google, reproşează postului rus că-i încalcă directivele împotriva dezinformării cu privire la covid-19.

Postul rus de ştiri în limba germană poate fi urmărit în continuare pe site-ul său.

Ministrul rus de Externe Serghei Lavrov nu a exclus, miercuri, într-o intervenţie la RT, represalii cu privire la blocarea difuzării prin satelit.

”Încă de la început, autorităţile germane au făcut tot ceea ce puteau pentru a da o imagine proastă canalului RT în societatea germană”, s-a plâns el.

”Până de curând, noi nu voiam să o luăm pe aceeaşi cale şi să sufocăm presa. Dar nu pot să exclud să nu reacţionăm”, a ameninţat Lavrov.

Lansat în 2005 sub numele de ”Russia Today”, RT, finanţat de stat, s-a dezvoltat prin difuzori şi site-uri în mai multe limbi - engleză, franceză, spaniolă, germană şi arabă.

Postul a cauzat scandauri în multe ţări - mai ales în Statele Unite, unde a fost nevoit să se înregistreze ca ”agent străin”, dar şi în Regatul Unit, unde autorităţile au ameninţat să-i retragă licenţa de difuzare.

Canalul a fost interzis în Lituania şi Letona.

Pentru a difuza în germană, RT a cerut, în iunie, o licenţă în Luxemburg, pe care autorităţile luxemburgeheze nu i-au dat-o.

Această bătălie intervine la o săptămână după ce un tribunal de la Berlin a condamnat un rus la închsoare pe viaţă, pe care l-a găsit vinovat de un asasinat în 2019, în capitala germană, şi a desemnat Moscova drept comanditarul asasinatului.

Germania este îngrijorată de asemenea de o mişcare de trupe ruseşti la frontiera cu Ucraina.

Ministrul german de Externe, ecologista Annalena Baerbock, o susţinătoare a unei linii ferme împotriva Moscovei, a apreciat miercuri că ”dialogul” este de-acum esenţial în dezamorsarea unei ”crize majore” în dosarul ucrainean.

Citeste si:

Mai multe organizații și reprezentanți ai societății civile cer oprirea alocării arbitrare a subvențiilor pentru partidele politice

O serie de organizații și reprezentanți ai societății civile protestează împotriva aprobării în comisiile de specialitate a unui amendament la Legea bugetului pe 2022 care permite...

Bugetul de stat pe 2022 a fost aprobat în Parlament. Câte voturi împotrivă au fost contabilizate

Plenul Parlamentului a adoptat joi, 23 decembrie, proiectele bugetului de stat şi bugetului asigurărilor sociale de stat pe 2022. La proiectul legii bugetului de stat s-au înregistrat 294...

Citeşte Articolul Întreg pe Sursă