EMA examinează cazurile de tromboză apărute după administrarea vaccinului Johnson & Johnson şi un nou efect secundar al serului AstraZeneca

1 lună in urmă 15

EMA a anunţat că a început să analizeze rapoarte legate de cazuri de sângerări la persoane cărora le-a fost administrat vaccinul antiCOVID-19 produs de AstraZeneca şi de asemenea cazuri de cheaguri de sânge după administrarea vaccinului Johnson & Johnson, relatează agenţia Reuters citată de Agerpres.

EMA anunţă un nou efect secundar al serului AstraZeneca

Citeşte şi Efecte adverse după vaccinarea cu AstraZeneca. Valeriu Gheorghiţă: „Oamenii trebuie să știe”

Agenţia Europeană a Medicamentului anunţă că au fost raportate patru cazuri serioase de cheaguri de sânge cu trombocite scăzute, dintre care unul fatal, după administrarea vaccinului anti-covid produs de Jensen.

De asemenea, au fost raportate cinci cazuri de sindrom de scurgere capilară legate de vaccinul AstraZeneca. Această afecţiune, provocată de scurgeri sangvine din vasele mici de sânge, este caracterizată prin tumefacţii şi scăderea tensiunii arteriale.

Cu toate acestea, Agenţia Europeană a Medicamentului precizează că ”în acest stadiu încă nu este clar dacă există o relaţie de cauzalitate” între vaccinuri şi simptomele raportate.

Citeşte şi Cum putem recunoaşte dacă avem tromboză. Simptomele la care trebuie să fim atenţi dacă ne-am vaccinat cu serul AstraZeneca!

Agenţia Europeană pentru Medicamente (EMA) a anunţat miercuri că a găsit o potenţială legătură între vaccinul dezvoltat de compania AstraZeneca împotriva noului coronavirus şi probleme rare de coagulare a sângelui la adulţii care au fost inoculaţi cu acest ser, precizând că a luat în considerare toate dovezile disponibile până în prezent.

Comitetul de siguranță al Agenției Europene pentru Medicamente (EMA) a constatat că vaccinul anti-Covid dezvoltat de Oxford-AstraZeneca poate provoca cheaguri de sânge, dar subliniază că beneficiile generale ale vaccinului în prevenirea coronavirusului depășesc riscurile de reacții adverse, transmite CNN.

„EMA le amintește profesioniștilor din domeniul sănătății și persoanelor care primesc vaccinul să rămână conștienți de posibilitatea formării unor cazuri foarte rare de cheaguri de sânge, combinate cu niveluri scăzute de trombocite din sânge, care apar în decurs de două săptămâni de la vaccinare„, a comunicat miercuri agenţia.

Un reprezentant al Agenţiei Europene pentru Medicamente (EMA) a confirmat existenţa unei „legături” între vaccinul AstraZeneca şi cazurile de tromboze observate după administrarea acestui ser.

„Putem de acum să o spunem, este clar că există o legătură între vaccin şi tromboze. Totuşi, nu ştim deocamdată ce cauzează reacţia (…) Pentru a rezuma, în următoarele ore vom spune că există o legătură, dar va trebui să înţelegem şi cum aceasta se produce”, spunea Marco Cavaleri, coordonatorul strategiei pentru vaccinuri din cadrul EMA.

Până acum, majoritatea cazurilor au fost la femei sub vârsta de 60 de ani pe parcursul celor două săptămâni ulterioare vaccinării. Pe baza dovezilor științifice disponibile, nu au fost confirmați, încă, factori de risc specific

Citeşte Articolul Întreg pe Sursă